海外の反応
/
📺 アニメ

BLEACH地獄篇が帰ってくる 海外勢「ブリーチの年が来た」【海外の反応】

アニメYouTube2026/06/24 7:10

BLEACH Hell Arc Is Coming Back — Fans React to the Serialization News

幽閉されし少年漫画の王が、9年の時を経て力を取り戻す。週刊少年ジャンプでの連載枠を、9週で。そして世界を、9日で。
@lolmuffins1

『BLEACH』の続篇“地獄篇”の連載が“本物”らしい——その報せに海外ファンのコメント欄がお祭り騒ぎになった。千年血戦篇アニメの“最終クール”情報や鷺巣詩郎の新曲予告も同じ日に重なり、『映画・最終章・スマホゲー・新作小説、そのうえ連載再開まで来た』と歓喜が爆発。数日前の『HUNTER×HUNTER』連載再開と合わせて“もう俺たち食べ放題だ”状態に。一方で「今度こそ久保帯人を急かさず、本人のペースで」と、過去に体調を崩した作者の健康を気づかう声が静かに伸び、さらに“ジャンプ三大少年漫画”の立場がこの10年でどう入れ替わったか(落ちたNARUTO、再評価されたBLEACH)という議論にも発展した。最後は、長く馬鹿にされてきたファンダムの溜飲を下げる一言で締まる。

ヒーローは『BLEACH 千年血戦篇』公式メインPV(コメントの出典は地獄篇ニュースを扱った海外動画/hero は公式PV) YouTube · 『BLEACH』アニメ公式チャンネル

動画を見ながらスクロール

ピックアップコメント(全 832 件から抜粋)

  • @BlackLotus2077👍 582

    地獄篇の連載、鷺巣詩郎の新曲予告、千年血戦篇“最終クール”のポスター、最終クールの先行上映……なんて日だ

    Hell Arc serialization, another Shiro Sagisu song tease, TYBW Cour 4 poster, cour 4 screening, what a day

  • @primary2630👍 689

    BLEACHのアニメが一度止まったの、結果的にシリーズにとって最高の出来事だったかもしれん。このカムバック、もはやガチの“復活”になってきてる

    Bro the Bleach anime taking hiatus may have been the greatest thing to ever happen to Bleach because this comeback is becoming a genuine revival of the series.

  • @eulerslovechild👍 412

    今年はブリーチの年だァァァ

    THIS IS THE YEAR OF BLEACHHHH

  • @thewarrior8497👍 116

    ついに俺たちの祈りが届いたわ🗣️🔥

    Our prayers have been answered at least🗣️🗣️🔥🔥

  • @Allo10-2.0👍 7

    ブリーチ、ピークすぎる

    Bleach is so peak

  • @calvinwilson3617👍 371

    千年血戦篇アニメの成功で、久保(帯人)の情熱が再点火してたらいいな

    I hope the success of TYBW anime has reinvigorated kubos passion

  • @billykg8👍 60

    アニメの最終章の直後にこれだぞ、正気じゃない。久保はバケモンだわ

    immediately after the animes final arc is absilutely insane - Kubo is a monster

  • @arielalvarado2842👍 160

    映画、最終章、スマホゲー、新作小説、そのうえ連載再開まで来た????世界の均衡が壊れた😭😭

    Movie, final season, mobile game, new novel AND the return???? The balance has been shattered😭😭

  • @mangobuster2460👍 16

    数日前にハンターハンターの連載再開(10話分)も公式発表されたの忘れんなよ!マジで俺たち食べ放題だわ😭 今年これから出る神ゲーの数々は言うまでもなく。宇宙よ、この大盤振る舞いをありがとう🙏🏻

    Dont forget we got official hxh return announcement (10 chapters) only a few days prior to this! We are truly eating 😭 not even mentioning all the banger video games coming out the rest of this year, thank you universe for this feast 🙏🏻

  • @Caffeinated_Knight👍 1

    正直、今年はアニメの当たり年だ。ハンターハンターも帰ってきたしな

    Honestly, the year of anime. HxH is back too

  • @CaptainKotetsu👍 140

    待て………また“紙の”BLEACH単行本が買えるって言うのか!?!? ……まあ、アメリカの書店に並ぶのが遅すぎないことを祈るばかりだが

    Wait………you’re telling me I’ll be able to buy PHYSICAL VOLUMES of Bleach again?!?!?! *let’s just hope they don’t take too long to hit US shelves.

  • @animefan77👍 127

    久保は自分の健康のためにも、自分のペースで描かせてもらうべきだ。それくらいの権利はある

    Kubo should be given the ability to deliver the chapters at his own pace for the sake of his own health. He deserves it

  • @darknesswave100👍 8

    帰ってくるのは死ぬほど嬉しいけど、俺が何より願うのはこれ(健康)だ。前の連載で彼はもう十分すぎるほど苦しんだんだから

    As much as im happy its coming back this is what I hope for more than anything. He went through enough the first time

  • @bluemoon1716👍 15

    今度こそ急かされないことだな。そもそも彼が体調を崩したのは、急かされ続けたのが原因なんだから

    as long as he's not rushed this time. The whole reason his health dipped was because of being rushed

  • @sanddry738👍 13

    残念だが、翻訳に時間がかかっても驚かない。久保は日本語の言葉遊びをめちゃくちゃ使うから、翻訳のクオリティだけは高く保ってくれと頼むしかない

    Unfortunetly I wouldn’t be surprised if translations take awhile. I’m just BEGGING they keep translations a very high quality with how much Kubo plays around with wordplay in Japanese.

  • @MrTommo2304👍 325

    デカいのが来るぞ……しかも思ってたより早くな!(※この動画の投稿主)

    Big things are coming...and sooner than we thought!

  • @jondosentburn37👍 229

    要するに、Mr Tommo(=この動画の主)が家から出てくれないと、俺たちはBLEACHの良いニュースにありつけないってことだな

    Bottom line is Mr Tommo2304 needs to leave his house for us to get good shit involving Bleach

  • @atanorio👍 10

    彼、またイベント(expo)期間に出かけるらしい。今回もまた幸運を運んできてくれますように

    He's leaving again during the expo so hopefully this will bring us more good luck

  • @karaokekingskingdom👍 135

    ユーハバッハは“BLEACHのない未来”を見て、俺たち全員の苦しみを感じ取ったんだ。だから霊王と『全知全能(ジ・オールマイティ)』の力で、時間軸を正しく修正してくれた

    Yhwach saw a future without bleach and felt all of our suffering so used the powers of the soul king and the Almighty to correct the timeline.

  • @kaguyasama4631👍 16

    サカモト(『SAKAMOTO DAYS』完結)が自分の連載枠を犠牲にしてBLEACHを呼び戻してくれたんだ。誇り高く逝け、サカモト、お前は伝説だよ🙏

    Sakamoto sacrificed his spot for bleach to return. Stand proud Sakamoto, you are a legend🙏🏾

  • @KurokamiNajimi👍 3

    みんながこのシリーズの今に満足してて何より。俺は当面、隅っこで“BLEACHは一護が本物の斬魄刀を手にしたところで終わった”ってことにして生きていくわ

    Glad most of you are happy with the state of the franchise. I’ll continue sitting in my corner pretending the ending of the series is when Ichigo gets his true Zanpaktou until further notice

  • @erickck240👍 7

    久保は19年で“ペン”を取り戻し、9か月で“連載枠”を、9週間で“ハイプ”を、そして9日で——世界を取り戻す

    Kubo regains his pen after 19 years, his spot after 9 months, his hype after 9 weeks, and after 9 days, the world.

  • @CaptainKotetsu👍 104

    覚えてるか?NARUTOやONE PIECEのファンに、“BLEACHは原作の終わり方が駆け足だ”“コンテンツ量で見劣りする”って馬鹿にされてた頃を。……もう、遠い昔の話さ

    Remember back when Naruto and One Piece fans used to make fun of us for Bleach’s rushed manga ending and the comparative lack of content we were getting? Tis’ but a distant memory…..

  • @primary2630👍 6

    “ジャンプ三大少年漫画(Big 3)”がそれぞれ別の形で走り続けてるの、面白いよな。NARUTOは続篇(BORUTO)、ONE PIECEは本編連載中、そしてBLEACHは“復活ツアー”ってわけだ

    Interesting to see how the Big 3 have continued running each in their own ways. Naruto with the sequel, OP on-going and Bleach with the comeback tour

  • @ObiTheBeef👍 3

    “王(king)”は言いすぎだろ、Big3の中で一番人気ないのに

    King is a strong word for the least popular of the big 3

  • @adoniscreed4031👍 30

    俺たちが望んでた以上のものを全部くれた。千年血戦篇アニメは本当に圧巻だったよ

    It has been everything we could have ever hoped for and more. TYBW anime has been phenomenal.

  • @KairosNexxus👍 14

    ほんとそれ。前から言ってるけど、これは“災い転じて福”なんだよ。当時よりアニメ技術が進化した今だからこそ、Big3を現代アニメーションの最高の形で見られてる!

    Fr ive always said its a blessing in disguised as animations has evolved now as it was before, we are seeing the best of the big 3 in modern animation!

  • @chroniclexiv8102👍 16

    マジで現実感がない。千年血戦篇アニメは完結へ向かい、地獄篇は(おそらく)帰ってくる……BLEACHは本当に、帰ってきたんだ🥹

    This genuinely feels so surreal Bleach TYBW anime is ending Hell arc is coming back (probably) Bleach truly is back 🥹

ほかのまとめも読む